Електронно издание за кариера и развитие

Абонамент

Топ 10 Забиващи въпроси по време на интервю за работа


май 18th, 2008 in КАРИЕРА by admin

 

Интервю за работа
Кой е най-забиващият въпрос, който сте получавали на интервю за работа и как отговорихте? Подходящите въпроси помоагат на интервюиращия да прецени доколко отговаряте на изискванията за определена длъжност. Начинът по-който отговаряте на въпросите по време на интервю и поведението ви до голяма степен определя резултата от него. По някой път интервюиращите задават провокиращи въпроси, за да ви тестват. Ето и нашите 10 предложения за най-забиващи въпроси.

#10 “Защо решихте да кандидатствате при нас?”

Грешен отговор: “Чух, че наемате и… реших да си пусна CV-то.”

Когато ви зададат този въпрос обикновенно знаят отговора. Тук се тества способността ви да се аргументирате. Изберете три (може и две) основни аргумента и ги пояснете. Например: “Защото съм завършил/имам интерес в…(образование свързано с позицията), Работил съм… (опит свързан с позицията) и имам интереси в… (областта на позицията)”.

Казвал съм го и преди, ще го повторя пак. Има значение как казвате нещата. Трябва да говорите с тон, който е искрен. Не бъдете отегчени, изнервени, притеснени или изненадани. Дръжте се така сякаш очаквате въпроса и се радвате, че ви го задават. Говорете бавно и произнасяте правилно думите.

#9 “Защо искате да работите за нашата компания?”

Грешен отговор:”Защото сте голяма компания и е престижно човек да работи за вас”

Аз бих отговорил:”Ами British Airways също е известна компания там пуснахте ли си CV-то?”. Трябва да даете смислен отговор, ако искате да вземете работата. Кажете, че сте се запознали с финансовите отчети, че виждате перспектива или нещо подобно. Нека отговорът да звучи искрен а не клише.

#8 Може ли да работите под стрес?

Кой би отговорил „Не”. Защо въобще някой би задал този въпрос? Когато ви зададат неудобен въпрос винаги може да се пошегувате с някоя смешка от рода на „да работя под стрес е нормалното ми състояние” или да отговорите сериозно като подкрепите отговора си с адекватни примери. Помислете за стресови преживявания на предишната си работа и просто обяснете на интервюиращия.

 

#7 Ако бяхте животно кое бихте били?

Повечето хора биха отговорили „лъв, пума, тигър, акула… „ и тогава интервюиращият пита „И според вас какво е общото между Лъв и счетоводител?” Тоест, добре е да може да говорите за себе си и вашия психологичен портрет. Разновидност на този въпрос, който съм чувал е”Ако бяхте герой на LOST кой щяхте да бъдете?” Разбирате, че такъв тип въпроси могат да бъдат доста разнообразни. Важното е да съобразите отговора с длъжността, която се надявате да заемате. Няма нищо общо с любимото ви животно (аз харесвам акулите), а с това как изборът ви е свързан с работата.

#6 Какво според вас е сексуален тормоз?

Не казвайте неща от рода на „Ела по-близо и ще рабереш”
Това е въпрос, който по принцип не би трябвало да ви зададат освен ако не искат да ви тестват наистина сериозно. Според мен е крайно неуместен

 

#5 Употребявате ли алкохол и наркотици?

Това е любимият ми въпрос. Обикновенно отговарям след кратък размисъл все едно, че мисля концентрирано: „Не знаех, че трябва да избирам”. Това хвърля в смях събеседника ми и после казвам, че всъщност спортувам активно и никога не съм палил цигара.

#4 Коя е най-голямата ви слабост?

Ние сме хора и имаме слабости. Те знаят това. Сега питат за вашата. Вие имате слабости! Само трябва да кажете една от тях. Толкова ли е трудно? Въпросът тества вашата самонаблюдателност и самокритичност. Аз бих казал „Аз имам две основни, които съм забелязал през годините”-това винаги ги изненадва. И после си казвам две слабости. Когато говоря за слабостите си винаги съм спокоен и ентусиазиран. Искам да покажа, че не ме е страх от тях и работя за да ги преодолея.

#3 Как бихте се описали с три думи?

99.9% от кандидатите мислят 3-4 мин преди да кажат нещо необмислено. На всяко интервю питат нещо подобно. Защо никой не измисли нещо оригиналноза отговор. Когато са ми задавали този въпрос отговарям 2 секунди след въпроса. Отговарям така сякаш съм знаел въпроса преди пет години. Винаги се наслаждавам на изражението на интервюиращия. Това е важен въпрос. Думите, с които се описвате трябва да са свързани с позицията, за която кандидатствате

#2 Как се виждате след пет години?

Ето това е безспорния победител. Ако не сте го чували на интервю, то ще го чуете скоро, повярвайте ми. Ако вече сте загубили интервюто може да кажете. „След пет години ще празнувам петата годишнина от задаването на най-тъпия въпрос в живота ми” Ако все пак искате да се задържите можете да му кажете, че за пет години има много фактори, които могат да се променят и е доста трудно да се даде отговор.

Този въпрос цели да установи дали планирате и имате визия. В този вид въпросът е много отворен и може да не отговорите дори конкретно за работата. Например „След пет години смятам да съм се справил със слабостите си (ако сте споменали две)”

#1 Имате ли въпроси към мен?

Почти всяко интервю завършва с този въпрос. Вие трябва да имате въпроси. Това е вашият шанс да притиснете интервюиращия. Един много силен въпрос е “Сега, след като се запознахме, мислите ли, че бих могъл да се справя на тази длъжност?”

Сигурен съм, че всеки е имал трудни моменти по време на интервю. Тук е мястото да споделим всички моменти, които са ни разваляли интервютата и да изградим обща база от въпроси и отговори с цел да печелим всяко интервю.

Author: admin

Ако търсиш работа, сигурно си осъзнал, че традиционните стратегии като изпращане на едно и също CV на 50 компании отдавна не дава резултат. Светът става все по-малък, а конкуренцията по-жестока. За щастие ти имаш нас - екипа на uchebnika.com

Enjoy this Post? Share it on your favorite social bookmarking site...

Submit to Mixx Submit to StumbleUpon Submit to Delicious Submit to Digg

59 Comments

Михи

май 19th, 2008

На един познат му бяха задали следния въпрос на интервю за работа в Mtel: “Колко бензиноколонки има в София?”
За щастие момчето не се е спекло, а е казало първото 5 фифрено число, което му е хрумнало. Естествено интервюиращият решил да се заяде и попитал: “А ти откъде знаеш”, но той го затапил с: “Броил съм ги”.
Понастоящем момчето работи в IT отдела на Mtel ;)

Михи

май 19th, 2008

* цифрено :)

jenia

май 19th, 2008

А мен ме питаха кое е най-смелото нещо което бих направила за да впечатля комисията и да грабна работата. След едноминутно мълчание от моя страна ми се каза че трябва да изпея една песен или да кажа стихче, за да заслужа работата и да покажа колко много я искам. Бих казала ,че ако имах оръжие в онзи момент щях да го ползвам с удоволствие (уточнение: не съм кандидатствала за вариете, аниматор или певец, а за сериозна позиция). Обясних, че не желая да пея и да ходя на ръце и затова не ми се обадиха за позоцията :) .

Zalmoxis

май 19th, 2008

По принцип ако има много въпроси от този тип – това означава, че работодателя или hr-a е с доста старо мислене и не е запознат с новите тенденции при подбор на кадри. Според мен най-важното е да се разберат уменият на човека отнасящи се за позицията. Всичко друго можем да научим докато говорим за неговите умения.

Blinky

май 19th, 2008

Много добра статия. Лично и давам 10 по десетобалната система. Кофти е да се попада на въпроси от този тип, особедно на тези засягащи личното Ви пространство, но работодателя прави каквото си иска само и само да достигне до някакъв образен профил за Вас.

Някой въпроси са извън професионалният контекст, но са точни за изграждане на някаква представа що за човек седи пред интервиьоращия…:)

Сами

май 19th, 2008

Определено тази статия ще я прочета отново преди да отида на първото си интервю за работа :)

admin

май 19th, 2008

Blinky благодаря за максималната оценка. Надявам се да има още такива статии. А и доста неща съм научил от http://www.predpriemach.com

jenia Aко ме накарат да пея за да взема дадена работа бих си тръгнал веднага.

Ето един съвет от мен ако искате да натриете носа на интервюиращия. Когато ви зададе коронния си въпрос “Имате ли въпроси към мен?” кажете, да имам и питайте” Представете си, че една кола се движи по-бързо от скоростта на светлината … какво би се случило ако включите фаровете в този момент?”

Само гледайте реакцията. В моят случай човекът ме погледна и каза не знам, всъщност никога не съм мислил за това. Аз станах бавно и казах … знаете ли… не бих работил в компания, в която не знаят отговора на този въпрос и си тръгнах!

Blinky

май 19th, 2008

@admin, бате винаги съм за готините неща.:)

А това нямаше начин да го пропусна.:)

voic4e

май 20th, 2008

” Представете си, че една кола се движи по-бързо от скоростта на светлината … какво би се случило ако включите фаровете в този момент?”

Това ме разби тотално :-) Нямам думи ;-)

vivalaignorancia

май 20th, 2008

О ужас хахах ами мен са ме питали наред с други глупости ( не толкова шокиращи) – дали членувам в секта !?!?! А що се отнася до онези , които са карали Женя да пее – тия нещо не са били в час – аз личо въобще не бих взела подобни хора сериозно – -ка моли да работя за тях.ЕСтествено браво на Женя щото не се съмнявам,че има и кандидати, които са попели танцувалии или каквото там са ги карали

expert

май 20th, 2008

Никой не обича жертвите и отчаяните хора.

#10 “Защо решихте да кандидатствате при нас?” Друг грешен подход е да кажете защото ми трябва работа… имам нужда от пари. Те знаят, че искате заплата, вместо това се дръжте така сякаш парите не са основното нещо. Помнете, че заплатата е в графа разходи на работодателя.

cv tips

май 20th, 2008

Мисля, че трябва да има продължение тази статия. Много е ценна, но може да се допълни. Има и други интересни въпроси. Мен са ме питали “Каква заплата очакваш да получиш?” Как да отговоря на този въпрос? Ако кажа повече, ще отпадна, ако кажа по-малко ще загубя пари.

admin

май 21st, 2008

@cv tips колега прав си за продължението смятам да пусна продължение. Въпросът, който задаваш е много ключов. Има няколко стратегии за отговор.

Zalmoxis

май 21st, 2008

cv tips, винаги казвай заплатата, която искаш и смяташ че съотвества в момента на пазара. Първоначално дори кажи, че всичко което според работодателя съотвества на пазара и твоите умения ще те задоволи.

anha

май 23rd, 2008

Голям гаф е че очаквате да израстнете в кариерата.Някои от шефовете ще ви сметнат за прекален кариерист и ще се опаси да не му седнете на мястото.
Много бих искала да развием темата:как да се обосновем, че искаме увеличение на заплатата си?!…и въобще как да го направим, щото шефа не се сеща…

admin

май 23rd, 2008

@anha Нормално е да се притеснят, не мислиш ли? Ако те питат как се виждаш след 5 години и ти кажеш “Мечтата ми е да съм мениджър човешки ресурси във вашата компания” дали няма да им замръзне усмивката. Трябва да обмислиш внимателно обстоятелствата – интервюто е 90% психология.

admin

май 23rd, 2008

За заплатата ще напиша отделен пост. Там е сложно!!

MacTeP

май 25th, 2008

Браво, супер статия

zemonti

май 26th, 2008

Ако ви накарат да пеете, имат нещо в предвид. Кандидатите, които се нацупят и откажат, после ще отказват служебни задължения “под нивото им”. Никой не го интересува как пеете. Ако си го мислите…
Заяждането с HR служителя е отчаян ход на човек осъзнаващ, че не е способен да заеме поста. Това е като да те отреже мацка, и да я наречеш “кучка”. Да, човекът може и да задава странни въпроси, но вие на интервю за работа ли сте отишли, или да се хвалите колко сте велик?

Asi

май 26th, 2008

Страхотна статия :) Поздравления!

Sunny

май 26th, 2008

Темата е наистина добра! Бих искала да се “открехнат” и темите за заплатата и облеклото. Защото май вече строго-официалното е смешно………….

zaz

май 26th, 2008

Според мен статията е добре написана. Повечето въпроси наистина се срещат и обясненията им са добри. Има няколко въпроса, които според мен не са често срещани и отговорите не са винаги правилните, но все пак става дума за хора. Винаги всичко е различно.

Мен винаги ме забиват с един въпрос – “Разкажете ми нещо за себе си.” или “Разкажете ми за себе си…”
След най-тъпата ми физиономия и въпрос – “какво по-точно?” следва отговор – “ами просто нещо за себе си” или “все едно не съм чел автобиографията ти…”
В едни от случаите 100% не ми бяха чели автобиографията. Това си го проверявам когато питат (точно коя специалност) или точно при кой работодател, ако спомена само длъжността. Тогава им казвам – ами нали си пише и ако не са я чели започват да ровят.
Имаше един случай с една застрахователна фирма, където интервюиращия ме пита поне 3-4 пъти разкажете нещо за себе си, а аз питах какво… След това ме попита – бихте ли работили на граждански договор, а аз му отговорих не благодаря – довиждене, взех си чантата и се отправих към вратата.

zaz

май 26th, 2008

Относно въпроса за колата и светлината…

Ако автомобил се движи със скоростта на светлината и запалите фаровете те ще светнат :-) Но няма да се види. Какво ще се види всъщност?

От позицията в която сте и виждате колата вие ще видите и светещи фарове. В момента, в който виждате колата обаче – тя вече няма да е там – ще виждате просто къде е била колата, защото отразената от колата светлина достига до вас по-бавно отколкото се премества колата.

Надявам се, че отговорът ни Ви удовлетворява :-) и бихте започнали работа в нашата фирма.

elendro

май 26th, 2008

В тази връзка с пеенето, има един много добър скеч на Монти Пайтън :) ))

http://www.youtube.com/watch?v=1dWMIuipn_c

Candy

май 26th, 2008

Статията е много интересна и полезна.
Човек май трябва да е подготвен за тези забиващи въпроси, ако иска работата
Браво за идеята :)

Велкова

май 27th, 2008

Искам да допълня два въпроса, които почти винаги задават, когато кандидатстващия е от женски пол:
- Имате ли малки деца?
и
- Кой ви гледа децата когато се разболеят?
Докато децата ни пораснат, ние ще остареем и пак няма да сме подходящи кандидати.

Ivailo

юни 5th, 2008

Интересна статия и още по-интересни коментари след нея.
Ако някога се направи “автомобил”, който да се движи със скоростта на светлината (въпреки че е невъзможно да се направи автомобил) най-вероятно няма да виждате нищо извън него ако сте в него. Поне така си мисля :)

А по темата – как бихте отговорили на въпрос “Кое е най-голямото постижение в кариерата ви?”

На интервютата аз се държа нормално, смятам че е правилно човек да бъде себе си, ако иска да се задържи на тази позиция. Ако лъжеш рано или късно ще те хванат. Ако се подценяват и те ще подценят заплатата и отношението към себе си.
Относно това каква заплата очакваш – пиша си го в CV-то. Минимална и желана, на който не му изнася не ми звъни :)

Майк Рам

юни 28th, 2008

Темата безспорно е интересна. За мен най-важният извод, който трябва да си направи човек, е да се подготви много сериозно преди интервюто. Както за въпроси като посочените в статията, така и да проучи малко по-задълбочено фирмата, в която кандидатства.

Добрата подготовка е гаранция за успешно интервю.

admin

юли 3rd, 2008

Или както казват умните хора: “Много пот в тренировката – малко кръв в битката”.

gretenceto

юли 4th, 2008

Много готина статия! А колата и светлината – хаха без коментар ;)

Vili Bili

юли 8th, 2008

Zdravejte, mnogo pishete , no znaete li da rabotite?

admin

юли 9th, 2008

Vili Bili да не си от Софийския Университет?

Radoslav Popov

юли 30th, 2008

Мен ме попитаха в колко други фирми още съм подал документи. До тук нищо странно. Но след като разбраха, че всъщност кандидатствам за работа само на още едно място, започнаха да ме разпитват подробно за другата фирма – коя е, защо съм избрал точно нея и т.н.
Не мога да определя този въпрос като затапващ – напротив, лично аз предпочитам директността и се изкефих на въпроса, но просто ме изненадаха. Не знаех, че има практика да се разпитва на подобна тема. Или пък няма? Как мислите?

оги

юли 31st, 2008

А защо си мислите, че кола, движеща се по-бързо от светлината, има фарове?

Интервюиращ

август 4th, 2008

Ами логично е да има според мен.

марияна

август 7th, 2008

strahotno e , 4e wi ima i blagodarq na vsi4ki , koito sa spodelili opita si !

sis

август 11th, 2008

При мен най-често задаваният въпрос е-”Какво ще правите,ако детето ви се разболее?”Еми какво да го правя няма да си го хвърля

nadq

август 19th, 2008

strahotno, nqkoi se e potrudil da sazdade ne6to naistina polezno.

СлавI

август 19th, 2008

Здравейте много интересна дискусия. Аз от ролята си Генерален Мениджър искам да ви изясня психологията на интервюто за работа. Мениджърите в една институция дават на 100% от себе си за неиното благо като обявиш позиция за свободна и поканиш потенциален “работник” на интервю нещата са изцяло в негови ръце дава се шанс от самото начало да насочи разговора. Глупавите въпроси които вие изтъквате добиват представа за вашето мислене от всеки един въпрос, съобразен със дадена ситуация излага на показ вашето логическо мислене. Относно майките да не е голям проблем, че имате малко дете но когато заемате определен пост заемащ главна роля в структурата на фирмата и имате проблем с детето това ще ви “завладее” на 100%
И хората които изграждат структората на работа как да разчитат Една работа се върши или не няма средно положение.
Но повечето хора и особено в България е изкривена тази представа.

И един съвет БЪДЕТЕ СЕБЕ СИ

admin

август 28th, 2008

Чудесна гледна точка:) Нека да чуем какво мислят и от другата страна. Член на екипа ни води интервюта в БТК по международни проекти. Тя има доста опит в селекцията на кандидати. Все още нямаме генерален мениджър и се радваме, че споделяте опита си с нас. Целта на блога е да помага.

Ivan

септември 3rd, 2008

мноо хубава статия …
Та за колата и светлината …когато телата се движат с огромни скорости близки до скороста на светлина ,кинетичната енергия на частиците изграждащи колата ще се възбудят до такава степен ,че ще имаме само едно калбо енергия с много малка маса или както са казали ората Е = мц^2 ,ц= 300 000м’s …та до там с фаровете

Baynov

септември 4th, 2008

“Член на екипа ни води интервюта в БТК по международни проекти. Тя има доста опит в селекцията на кандидати.”
Явно иа доста опит. В БТК постоянно има съкращения и новоназначения. Назначените след това ги съкращават и т.н.

Редакторски екип uchebnika.com

септември 5th, 2008

@ Baynov | Мисля, че си прав, тя напусна от там. Но имат проблеми с оборота от хора. Лично според мен, проблемът в БТК е, че назначават неподходящи хора на ръководни позиции. Също така назначават хора с 12 клас за мениджъри човешки ресурси. Това е без аналог. Завършили са Испанска филология в СУ (по-точно прекъснали са на 3-тата година) и стават мениджъри по нещо. Е как да стане?

nikol

септември 11th, 2008

здравейте, много полезна статия,

присъединявам се към питането за това, как да поискаме повишение на заплатата, ако шефа не се сеща …

сърдечно благодаря на отзовалите се :)

Niakoj

септември 15th, 2008

Ами как с се виждате след 5 години не е тъп въпрос.
Често компанията не може да ти предложи развитие. Наема те на определена длъжнос и знае че шанса да се издигнеш клони към нула. Ако кажеш че искаш да се развиваш и след 5 години би желал да поемеш повече отговорности и да управляваш малък екип, на човека му е ясно че след 2 години ще напуснеш :-)
Ако кажеш ами искам да се усъвършенствам в работата си и да си и дадеш да се разбере че те интересува да имаш точна длъжностна характеристика, работодателя знае че може да разчита на теб , стига да ти плаща малко над средното на пазара.
Няма правилни и грешни отговори. Ако си искрен и не се надуваш, а работодателя знае какво иска, смятам всичко ще е наред.
Проблема е че често работодателите са изобщо не знаят какъв човек им трябва защото самите те не знаят къде искат да са след 5 години нито имат идея как да стигнат там.
Обратното също е вярно, кандидатите също често са мързеливи, нахални и алчни, и ако искат да са честни биха отговорили че след 5 години искат да получават възможно повече и да работят възможно по-малко

Редакторски екип uchebnika.com

септември 16th, 2008

“Обратното също е вярно, кандидатите също често са мързеливи, нахални и алчни, и ако искат да са честни биха отговорили че след 5 години искат да получават възможно повече и да работят възможно по-малко”

Много добре казано!

Iva

септември 26th, 2008

Ходила съм на няколко интервюта, и такива въпроси определено ме дразнят. Задават ги хора от отдел Човешки ресурси, които си нямат понятие човек с какви знания се търси. Примерно аз съм програмист, много е важно с какви технологии съм се занимавала, а не някакви психо въпроси.
“Какво е най-голямото ти постижение в живота?” – как ще отговорите, открих лекарство против СПИН.
Относно това Как се виждам след 5 години, да питат направо, искате ли да се развивате в кариерата. Като поне при нашата професия, не всеки иска да ръководи екип, има хора, които си остават програмисти и това също е добре, защото се засредоточават най-вече в технологиите и пак са едни от най-ценните кадри за всяка компания.
Аз лично, се радвам, че в повечето случаи ме интервюират хора, които разбират, а с Човешки ресурси само се уточнява заплатата, защото за друго не стават тези хора според мен.

HRM

октомври 1st, 2008

Интересни мнения прочетох. Полезно е човек да опита да разбере и да вникне в мисленето и на отсрещната страна. Безспорно се задават шаблонни и безмислени въпроси на някои интервюта.
Други, които вие намирате за неуместни, или глупави се задават с конкретна цел. а именно интервюиращия да добие представа за гледната ви точка по въпроси от различно естество, да се опита да разбере дали бихте си паснали с настоящия екип, дали имате потенциал и стремежи за развитие – дали се стремите към по-висока позиция, или се чувствате комфортно с настоящата си професия и единствено се стремите към по-високи доходи.. Нормално е, за да получим отговорите, които търсим, да задаваме въпросите не в прав текст – в крайна сметка ролята на HR-a е повече да вникне в психологическия профил на кандидата. Ако попитам “имаш ли желание да се развиваш”, кой от вас би отговорил с “не”? Та кой няма желяние да се развива – по един, или друг начин?!
От друга страна – подбора е комплексен процес. Ако за позицията се изискват специфични умения (програмист примерно), нормално е HR-a да не може да прецени обективно – затова се правят втори срещи, на които присъстват компетентни в областта лица, или пък се правят тестове.
Както казах – винаги има две страни. Безспорно има колеги, които не са най-добрите специалист, но пък и вие не бъдете толкова критични – за всяко нещо си има логично обяснение :)

Поздрави!

leni @

октомври 5th, 2008

Zdarveite ,interesna tema se zadava .Moeto mnenie e ,4e tezi hora kopirat zapadniq model,no zabravqt narodopsihologiqta ni.Prevejdat nqkakvi standartni vapro64eta ot drugi avtori i psiholozi i si mislqt ,4e zadavaiki ni gi na nas ,6te polu4at otgovori na vaprosite si .zatova sa i tolkova absurdni i ni zvu4at taka glupavo.Istinata e v tova ,4e kogato edin rabotodatel ne nameri svoi podhod za podbor na personala si intervutata po 4ujdi modeli stavat bezsmisleni.Dragi rabotodateli,ne izbiraite sme6nici ili aktiori na rabota a precenqite tehnite znaniq i umeniq togava 6te e pravilen izborat Vi.

zabranenalubov

октомври 23rd, 2008

Малко обобщително:

Leni, съгласен съм донякъде. Съгласен съм, че много от тези въпроси биха звучали не на място и идиотски тук в България, и че затова виновна е народопсихологията ни. Българите са доста ръбати като цяло, и не се правете на засегнати, щото си го знаем, че тук усмивката струва пари едва ли не! Но от реалността в България чуствителността е притъпена и се мисли на дребно и без особена цел. Ето, вика си един програмист, дошъл съм да им програмирам, кво ме занимават с глупости? Е добре де, ако си толкова велик и дипломиран, дали си по-закачил и малко добри обноски? Щото до това опира в крайна сметка – един разговор нормален без да се правиш на интересен дали можеш да проведеш. Ако мислиш, че на интервюто те само искат да те изпитат колко знаеш да програмираш – дълбоко грешиш. Искат да видят колко си ръбат като характер и дали ще си им досаден и дали си целенасочен и съвестен. Един човек който е целенасочен и съвестен не би се обидил или вцепенил от нито един от въпросите в статията.

Интервюто е шанс да се опознаете с фирмата, с колегите, с атмосферата. Това не е 7ми клас, че да само да си решиш задачките и да си готов. Трябва да се види доколко бъдещите ти колеги биха те търпели на новата работа – все пак с тях ще се наложи да стоиш до късно някой път да не изпуснете срок и тогава, под напрежение като е екипа, последното което му трябва е някой ръбат и нецивилизован да вдига врява. Може да попиташ – на кой му пука как ти се държиш ако си някъв гений в областта си – е ама явно не си, след като си търсиш помощ от този сайт, нали?:) Плюс това – има на кой да му пука – пука му на тоя дето ти определя заплатата, така че ако я искаш работата, не само ще запееш, ами и ще затанцуваш. И ще получиш работата, а всички онези които са се направили на важни ще продължат да си търсят работа или да се хванат в някоя дупка да работят и да продължат да си се озверяват и да се мислят за неразбрани гении. То за тях си е порочен кръг това, а и в крайна сметка само улесняват нашето търсене на работа.

Успех!

dari

ноември 24th, 2008

други хитови въпроси, които са ми задавали:
* “Защо напуснахте предишната си работа?”
* “Мислите ли скоро да имате деца?”
* “Каква зодия сте?” (съществен момент)
* “С какво се занимават родителите ви? За какво ще даде баща си парите от пенсията си?(военен е)

admin

ноември 25th, 2008

@ dari относно “Защо напуснахте предишната си работа?”
Няма правилни отговори на този въпрос. Според мен се задава в 90% от случаите. Искат да знаят какво те мотивира на работното ти място и кое би те накарало да си тръгнеш. Много ценно допълнение към топ 10 въпросите:)

Моят съвет е никога да не злепоставяш предишния работодател. Кажи, че искаш да се развиваш или някаква друга “положителна” причина за смяната.

“Мислите ли скоро да имате деца?” – Това е дискриминация!

“С какво се занимават родителите ви? За какво ще даде баща си парите от пенсията си?(военен е) – В коя компания те питаха това?

radi

януари 13th, 2009

Статията е чудна дава много полезна информация.
коментарите също!

по въпроса за колата по професия съм физик и ще разясня нещата..значи: никое творение на който и да било не може да достигне скоростта на светлината защото както е по закона на Айнщайн колкото повече едно тяло ускорява(увеличава скоростта си)и се доближава до скорост близка до светлинната(328хил.км/сек.)толкова по тежко става то и съответно енергията необходима за задвижването му също се увеличава(прогреси и тук не съм съгласен с едно по горно мнение,че колата би се превърнала в кълбо от енергия с МАЛКА маса напротив става точно обратното.Ако дадете например рязко газ с колата си се прилепяте към седалката и ставате по тежък не по лек)следователно накрая се получава,че за да бъде задвижено което и да било тяло със скоростта на светлината би му било нужно БЕЗКРАЙНО количество енергия (б.т.в.енергията във вселената е крайна- не се губи и не се създава)ткаче такова нещо не би могло да стане.
Но ако предположим хипотетично,че това е възможно:след като колата се движи със светлинна скорост от 328хил км/сек.то ако включите фаровете светлината би се движила не с 328хил.км/сек а със 600хил.км/сек.т.е.тя ще се движи с двоъно по голяма скорост.
Крайният извод е,че фаровете биха ви осветявали пътя както обикновено и биха се държали както ако бяха в нормални условия.т.е.хората си мислят,че след като колата се движи със скороста с която се движи и светлинния лъч в момента в оито запалите фаровете те няма да светят извън колата защото скоростите им на движение са еднакви по принцип. ама всъщност не е така.Истината е ,че ще си светят прекрасно и ще се виждат от далече.

анонимен

януари 15th, 2009

Здравейте, темата е много интересна. Ще ви споделя интересен въпрос, който ми зададоха на интервю за работа. Ясно ми е, че отговора на въпроса определя способностите на кандидата за справяне с конкуренцията. Както знаем почти всяка организация работи в конкурентна среда. Ето го въпроса: “Какво бихте направила, когато при равни условия, конкурентна фирма предложи същата услуга или продукт на по-ниска цена, а Вие нямате възможност да сваляте цената?”

petar

януари 17th, 2009

За 05.20.08
“Все пак запалатата влиза в графа разходи.”
Работодателя е наясно , че запалатата на наетия човек ще му е в глава разходи , от счетоводна гледна точка, и това не е проблемът за който мисли при наемане.
Основният въпрос ,който е в главата на работодателя, е дали човека насреща ще е АКТИВ за фирмата му, или ПАСИВ.И то не в счетоводния смисъл на думата АКТИВ / ПАСИВ , а в бизнес смисъла на думата.
При нтервю за работа първото нещо което трябва да знае кандидата е – при кого от фирмата отива на интервю?
Ако е пред собственика или главния акционер , кандидата е пред човека заложил капитал , носещ материална отговорност и очакващ доходност от инвестициите си.Той има много по-други изисквания.Човекът кандидатстващ за работа рядко ще чуе “екзотични ” въпроси и интервюто със собственика обикновенно е доста разчупено и добронамерено делова атмосфера.
Вторият тип провеждащи интервю са наемни работници от по-висок ранг.Те са пред кандидат също за наемен работник.На интервюиращия в повечето случаи са му дадени някакви параметри за кандидатите които да наемат.Точно тези интервюиращи си позволяват горната “екзотика” при интервю с кандидати за работа.

serina

юни 9th, 2009

Въпросът за колата с фаровете е насмешлив и оригинален. Безмислено и супер сухарско е според мен на такъв въпрос да се отговаря от чисто физична гледна точка – смятате ли че някой го интересува дали реално е възможно или не (всъщност въпроса се задава ИМЕННО защото не е), дали колата става по-тежка и т.н.? Ако аз бях един работодател никога не бих Ви наел на работа ако на този въпрос ми отговорите така. Според мен отговорът на работодателя zaz е най-правилен и най-оригинален. Много съжелявам, че не е посочил точно от коя компания е.
А иначе относно въпросите – колкото и глупав и безмислен въпрос да Ви зададат помъчете се да се измъкнете от него или с чувство за хумор или с оригинално мислене и всичко ще е наред.

charma

юли 13th, 2009

Наистина много ценна статия, по повод на въпросите, веднъж ме попитаха в опит да ме затапят, защо на първо място в полето за езици съм посочила български и след това останалите. – Отговорът ме беше кратък, защото много хора го знаят, но малко го владеят, а аз го владея.
И така деветчленна комисия остана безмълвна.
А за колата и фаровете, все си мисля, че задачите, започващи в условието Представете си … имат един и същ отговор, когато стане напечено спираш да си представяш :)

Манасий

август 10th, 2009

-Колата (лампите във фаровете) са източникът на светлината. Светлината се движи със скорост 300 000 м/сек СПРЯМО източника, т.е. спрямо фаровете.
-Следващото по големина цяло число СЛЕД 2, според мен е 1. Числото 3 е ПРЕД 2 по големина…)))

Нели

септември 15th, 2009

Здравейте. Съвсем случайно попаднах на тази статия, но е много интересна и полезна. Аз живея в чужбина и мога да споделя моя опит от интервютата тук. Освен по-голямата част от въпросите в статията, са ми задавали и:
- Защо напуснахте предната си работа?
- Какво ви привлече в нашата обява (към нашата фирма)?
- Какво знаете за нас?
- Какво беше най-високото ви постижение на предишното ви място?
– Какви бяха отношенията ви с колегите и шефовете?
– Ако трябва да направие нещо, което ви е наредено от прекия началник, което вие не смятате за правилно, какво бихте направили?
- На въпроса – Имате ли въпроси към мен? Положително кандидатът трябва да има въпроси. Моят съвет е:
- Това нова позиция ли и или е освободена? Защо е напуснал предишният служител?
-Сега след като интервюто е към своя край, мислите ли че бих била подходящ/а да работя с екипа.
- Какви са бъдещите планове за развитие на компанията?
- Инвестирате ли в обучението на своите служители?

Пожелавам успех на всички!

Leave a Reply



Подобни

Подобни материали, които може би ще Ви заинтересуват.